Barion Pixel

Az oldal a Láma Kiadó gondozásában áll.

Hogy lesz a kéziratodból könyv

Ebben a szakaszban megismerjük egymást és a kiadandó könyvedet.

kiadaskepek

1. Első találkozás

Miután túljutottunk az első kézfogáson, elmeséled a terveidet, és közösen kitaláljuk, hogy mi lenne a legjobb irány. Szóba kerülnek a munkafolyamatok,  és igény szerint megbeszéljük a lektori és szerkesztői munka tempóját, módszerét is.

Nálunk nincsenek csomagárak, ahogy nincsenek csomagírók sem, mindenki más-más karakter, de ettől szép az élet.

A megbeszélés egy-másfél órát vesz igénybe, ami történhet személyesen a Láma Kiadónál vagy online.

kiadaskepek

2. A kéziratod átnézése, kalkuláció

A kéziratod alapos átnézése után tudjuk megmondani hogy mennyi oldalra / karakterre számítsunk és így egy megközelítő ajánlatot adjunk. 

FONTOS TUDNI! Lektorálás után derül ki a könyved végleges terjedelme (karakterszáma).

A kéziratod elkészítése

Ebben a folyamatban a kéziratodat különböző szempontok alapján elemezzük és javaslatot teszünk a javítására.

kiadaskepek

3. Lektori munkák

A lektor az, aki először elolvassa a kéziratodat. Itt kapsz egy átfogó véleményt, ahol a lektor részletesen kifejti a szövegben felmerülő esetleges logikai hibákat. Felhívja a figyelmedet a dramaturgiai kérdésekre,  javaslatot tesz a könyv szerkezetére vonatkozólag. 

Fontos! A közös munka végeredménye a Te döntésed. Te írod a könyvet! Nem kell elfogadnod mindent, de érdemes elgondolkodni a véleményén.

A munka végén derül ki a kézirat karakterszáma, ami a további árakat is meghatározza. 

kiadaskepek

4. Mentorálás (ha szükséges)

Előfordulhat, hogy elakadsz, vagy lehet, hogy még nem száz százalékosan nyomdaérett a könyved. Ilyenkor szívesen segítünk az igényeid szerinti konzultációkkal. (Tudnod kell, hogy ez minden esetben egyedi, ezért ennek díját a kiadói ajánlat nem tartalmazza.)

kiadaskepek

5. Szerkesztői munka

A szerkesztő az első elfogulatlan szem, aki a kézirattal találkozik. Érthető módon nem kötődik érzelmileg annyira a kézirathoz, mint a szerző, és ez nagyon fontos kitétel. Közvetítő az szerző és az olvasó között. Figyel a terjedelemre, a stílusra, hogy egy jó könyv szülessen. Foglalkozik a dramaturgiával csakúgy, mint a mondatszerkezetekkel.

A szerkesztő és a szerző között több körös munka során alakul ki a végleges kézirat.

kiadaskepek

6. Korrektúrázás

A korrektor kijavítja az értelemzavaró és helyesírási hibákat, elgépeléseket és pontatlanságokat.

Ugyanez a folyamat a tördelési munka után is megismétlődik. 

kiadaskepek

7. Kézirat lezárása

A kézirat véglegessé válik, módosítani új árajánlattal lehetséges, mivel ez esetben új szerkesztői és korrektúrázási kört kell indítani.

A kézirat lezárásakor a szerző aláírásával nyilatkozik, hogy elkezdődhetnek a technikai munkafolyamatok.

Könyvmarketing előkészítés

Ahhoz, hogy a könyved sikeres legyen, a beltartalmon kívül foglalkoznunk kell a külcsínnyel is.
Ez a munka akár párhuzamosan futhat a kézirat elkészítésével. 

kiadaskepek

8. Egyéb "apróságok"

Szóba kerülnek például a fülszövegek, a hátoldali ismertető, az ISBN szám, a vonalkód, az ár és még számtalan egyéb „apróság”, amit el kell készíteni. A technikai dolgokat természetesen megoldjuk, de a szövegekhez elsősorban Rád van szükség!

kiadaskepek

9. Borító tervezés

Kezdődik a fényképek kiválasztásával (esetleg fotózással vagy megvásárlásával), majd folytatódik két vázlat elkészítésével. Jó, ha van rólad is egy profi fotó, de ebben is tudunk segíteni.

A kiválasztott tervvel a grafikus tovább dolgozik, és nyomdai szintre előkészíti a fülekkel és az „apróságokkal” együtt.
A munka általában három javítási/döntési körrel le is zárul.

Nyomdai előkészítés

Itt szigorúan már nem a szavakkal, mondatokkal foglalkozunk, hanem azok megjelenésével.

kiadaskepek

a. A könyv stílusának meghatározása

Betűtípusok, méretek, címek, margók és bekezdések … 

Egy néhány oldalas részletre elkészítjük a tipikus oldalpárokat és addig gyúrjuk, amíg nem tetszik mindenkinek. 

Elkészítjük a technikai oldalakat is: szennycímoldal, címoldal, kolofon oldal, tartalomjegyzék, ajánlás, előszó és köszönetnyilvánítások. 

kiadaskepek

b. Képek beillesztése

Csak jó minőségű (nagy felbontású) és jogtiszta képeket használunk fel. A képek minden esetben keresztülmennek egy utófeldolgozáson (kontraszt, színek, stb.)

A képekre fordított munkát a nyersanyag ismeretében tudjuk kalkulálni, és természetesen függ a mennyiségtől is.

kiadaskepek

c. A tördelés

Itt történik a teljes szöveg betördelése a már kialakított stílusokkal. Előfordulhat hogy apró módosításokat még meg kell tenni a szövegen, ha a tördelés megköveteli. 

A tördelés végeztével a kézi módosításokat is el kell végezni, ami a szöveg teljes újraolvasásával jár. Ilyenek például az elválasztások leellenőrzése, a sorvégi névelők és egyéb tördelési hibák manuális beállítása. Ezen szakasz után már a legapróbb szövegváltoztatás miatt is (ami változtatja a sor szélességét, tördelését) újra át kell nézni az oldalakat. 

kiadaskepek

d. Szerzői ellenőrzés, jóváhagyás

A tördelés végeztével az író átnézi a digitális anyagot, és aláírásával jóváhagyja a további nyomdai munkafolyamatokat.

Ezt követően tartalmilag már nem, csak technikailag változhat a nyomdai fájl.

kiadaskepek

e. Előkészítés nyomdára

A művelet célja a nyomdai feldolgozásra megfelelő fájlok előállítása. Ez esetenként több ellenőrzési kört is jelenthet a nyomdával.

kiadaskepek

f. Elektronikus könyv előkészítés (igény szerint)

A nyomdának előkészített anyag képezi az e-book alapját. Ennek technikai átdolgozásával állíthatók elő a szükséges fájlok. 

Az alap árajánlat ezt a műveletet csak előzetes kérésre tartalmazza.

Nyomdai kivitelezés

Már monitoron látod, és „forgatod”  a könyvedet, de ahhoz hogy kézbe is tudd venni, kell a nyomda.

kiadaskepek

f. Nyomda kiválasztása

Több nyomdától is bekérünk ajánlatot, és kiválasztjuk a megfelelőt. A példányszámok jelentősen befolyásolják az egy könyvre eső árat. 

kiadaskepek

g. Nyomdai munka

Ez az, amikor a finish-ben vagyunk, de neked most nincs teendőd. A grafikusunk és a tördelőnk aktívan kommunikál a nyomdával a technikai kérdésekben és ha kell, apróbb módosításokat is elvégez az anyagon.

Végül jöhet a nagy pillanat, amikor kézbe foghatod a KÖNYVEDET !

Marketing munka

Ha kész a könyved, nem árt, ha el is adod őket. Ehhez az alábbiakban tudunk segítséget nyújtani Neked.

1. Könyvbemutató

2. Író olvasó találkozók

3. Szocial marketing

4. Írói weblap

5. Videós tartalmak

6. Egyéb lehetőségek